Een vraag? Hieronder geven we alvast het antwoord op enkele veelgestelde vragen.
NIEUWE PATIËNTEN EN CLIËNTEN
Hoe gebeurt de opname van nieuwe patiënten en cliënten?
Patiënten komen op eigen initiatief of na doorverwijzing door arts, zorgverstrekker of leerkracht bij ons terecht. De eerste stap is het inplannen van een afspraak. Dat kan telefonisch op het nummer 03/488 18 30, of via het formulier op deze website. We bekijken samen met jou bij welke therapeut je terecht kan. Vervolgens start de therapeut een behandeling op.
Moet ik worden doorverwezen door een arts?
Neen, je kan ook vrij op consultatie komen. In sommige gevallen is een doorverwijzing echter nodig voor de terugbetaling van de therapie. In dat geval zal de therapeut je vragen om contact op te nemen met de huisarts of specialist.
Wat als ik niet weet bij welke therapeut ik terecht moet?
Als je niet weet bij welke therapeut je terecht kan, kan je vrijblijvend contact opnemen via ons online formulier, of via het telefoonnummer 03/488 18 30. We bekijken dan samen met jou welke specialisatie en therapeut het beste bij jou passen.
Hoe kan ik de praktijk bereiken?
De praktijk is vlot te bereiken met zowel de auto als met openbaar vervoer. Met een bushalte en parkeergelegenheden voor de deur en het treinstation van Lier op nog geen 2 km afstand, bent u verzekerd van een vlotte bereikbaarheid. Meer info vindt u hier.
CONSULTATIES
Hoe verloopt een consultatie?
Een standaard consultatie duurt gewoonlijk 30 minuten. In sommige gevallen kiezen we voor een consultatie van 60 minuten. De duurtijd van een consultatie wordt steeds in samenspraak met uw therapeut vastgelegd.
De verschillende onderzoeken kunnen meer tijd innemen. Afhankelijk van de duur, worden de onderzoeken verspreid over verschillende data.
Ik wil mijn afspraak annuleren. Wat moet ik doen?
Om onze therapeuten de kans te geven om hun agenda nog aan te passen, vragen we u om ten laatste 24 uur op voorhand verwittigen via mail, telefoon of sms aan de betrokken therapeut. Wanneer blijkt dat u meermaals uw afspraak niet nakomt zonder geldige reden, zullen wij genoodzaakt zijn uw afspraak aan te rekenen.
Hoe lang op voorhand moet ik aanwezig zijn?
We vragen patiënten om 10 minuten voor het uur van afspraak aanwezig te zijn in de praktijk. Aanmelden bij aankomst is niet nodig. Je kan plaatsnemen in de wachtruimtes. De therapeut zal je daar ook komen halen van zodra je aan de beurt bent.
Ik ben mijn afspraak vergeten. Wat nu?
Geef ons even een seintje en we maken een nieuwe afspraak. Bij herhaaldelijk vergeten van de afspraak, zullen we genoodzaakt zijn om de afspraak alsnog aan te rekenen.
Wat breng ik mee naar een consultatie?
Voor een consultatie bij onze psychologen en logopedisten hoef je niets mee te nemen, tenzij anders afgesproken met je therapeut. Er wordt wel gevraagd dat alle patiënten ouder dan 12 jaar een mondmasker dragen. Voor een behandeling door je kinesist draag je best comfortabele kledij en breng je een handdoek mee.
BETALING
Hoeveel kost een consultatie?
De kost van een consultatie verschilt naargelang het vakgebied en de behandeling. Op de pagina ‘Kostprijs en terugbetalingen’ vind je alle informatie omtrent kost van een consultatie, alsook eventuele terugbetaling terug.
Hoe gebeurt de betaling?
Betalen kan cash, contactloos of via overschrijving betalen.
Kom ik in aanmerking voor terugbetaling van de kosten?
Indien je een voorschrift van de arts hebt komt je in aanmerking voor terugbetaling. Sommige onderzoeken en consulten vallen echter niet onder de terugbetalingsnomenclatuur van de mutualiteiten. Voor meer informatie neem je contact op met de behandelende therapeut.
Wat als ik te laat ben met de betaling?
Je zal geen verstrekkingsformulier ontvangen voor je betaling volledig is. Bij opzettelijke wanbetaling zal er een gerechtelijke procedure worden opgestart.
CORONA-MAAT-REGELEN
Welke coronamaatregelen worden er getroffen?
De wachtzalen zijn opgedeeld per therapeut. In elke wachtzaal staat er een spuitbus met ontsmettingsmiddel waarmee iedereen de handen kan ontsmetten. Er wordt ook gevraagd aan de ouders om hun kinderen af te zetten en niet te blijven wachten in de wachtzaal. In de therapielokalen laten we bij voorkeur slechts 1 persoon tegelijk binnen.
Moet ik een mondmasker dragen als ik op consultatie kom?
Patiënten ouder dan 12 jaar zijn verplicht een mondmasker te dragen in de praktijk.
Ik voel me ziek, maar ik heb nog een afspraak op de agenda. Wat doe ik?
Bij ziekte en/of symptomen die kunnen wijzen op corona, verwittig je je therapeut en word je afspraak geannuleerd en/of verzet. Indien je een positieve test aflegt, vragen we je om ons zo snel mogelijk te verwittigen zodat we maatregelen kunnen treffen en de andere patiënten kunnen inlichten.
Geldt de 1,5 meter afstand-regel in de praktijk?
Voor zover dit mogelijk is. Bij onze kinesisten is dit omwille van de behandeling niet altijd mogelijk. Onze therapeuten dragen wel steeds een mondmasker en letten extra goed op hygiënische maatregelen zoals handen wassen.
Het antwoord op je vraag niet gevonden?
Contact
Groepspraktijk PAREL Lier
Pannenhuisstraat 339, 2500 Lier
(bereikbaarheid)
03/488 18 30
info@parel-lier.be